شناسهٔ خبر: 16886 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سامانی در نشست مدیران صنعت هوانوردی با وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

پرداخت بخش زیادی از هزینه‌های امنیت هوایی توسط ایرلاین‌ها/ برای بلیت‌های نوروزی هواپیما شاهد قیمت‌های هیجانی نخواهیم بود

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بخش زیادی از هزینه‌های امنیت هوایی توسط ایرلاین‌ها پرداخت می‌شود گفت: دولت باید نسبت به تامین و پرداخت این هزینه‌ها اقدام کند تا فشار کمتری به ایرلاین‌ها وارد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی‌سامانی در نشست دست اندکاران صنعت هوانوردی کشور با وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به هزینه‌های ایرلاین‌ها در سال ۹۳ گفت: در سال گذشته ۳۵۰ هزار ساعت پرواز توسط ایرلاین‌های داخلی انجام شد و بخش زیادی از هزینه‌های امنیت هوایی توسط ایرلاینها پرداخت می‌شود که دولت باید نسبت به تامین و پرداخت این هزینه‌ها اقدام کند تا فشار کمتری به ایرلاین ها وارد شود و شرکت‌های هواپیمایی بتوانند این هزینه‌ها را برای توسعه ناوگان اختصاص دهند.

وی درباره برنامه‌ریزی برای پروازهای نوروزی نیز اعلام کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی لازم را برای ایام نوروز انجام می‌دهد.

سامانی با بیان اینکه اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در آینده هم به نفع مردم و هم به نفع صنعت هوانوردی کشور خواهد بود افزود: هرچند در ابتدای اجرای این طرح به واسطه اختلال برخی واسطه‌گران در بازار شاهد نرخهای غیر قابل قبول بودیم اما این موضوع را نباید به کل جریان آزادسازی قیمت بلیت تعمیم داد.

سامانی ادامه داد: ایرلاین‌ها با توجه به جلسات هماهنگی در کمیته اقتصادی انجمن شرکتهای هواپیمایی به گونهای نرخ‌ها را برای ایام نوروز تعیین می‌کنند که شاهد قیمت‌های هیجانی در بازار نباشیم.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی درباره آخرین اقدامات ایرلاین‌ها برای نوسازی ناوگان نیز گفت: شرکتهای هواپیمایی هر کدام به تناسب توانمندی‌های خود در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستند./

نظر شما